گردشگری

  • ۰
  • ۰

دیدنی های مشهد1398

آبشار قره سو مشهد

آبشار قره سو مشهد در جنوب غربی شهرستان کلات نادری تور کیش و در یک کیلومتری جاده لاین از سمت کلات قرار دارد. ارتفاع این آبشار حدود 1250 متر از سطح دریا می باشد. طبیعت زیبا و آب و هوای ییلاقی آبشار های بلند با دره های تنگ، چشمه های خنک، نردبان های فلزی برای رفتن به بالای آبشار از جمله مواردی هستند که مورد توجه مسافران تور مشهد قرار گرفته شده است.

آبشار قره سو مشهد

آبشار قره سو مشهد

 


آرمگاه امیرغیاث الدین شاه ملک (مسجد هفتاد و دو تن) مشهد

این مسجد در ابتدا مقبره‌ای بوده که امیر ملکشاه امیر المرا و سپهسالار توس در زمان حکومت الغ بیک بین سالهای 807 تا 817 هجری قمری برای خود ساخته بود . این بنا دارای یک ایوان اصلی ورودی دو مناره در دو گوشه بنا یک فضای چهار تاقی در مرکز با گنبد بلند دو پوشه و سالنها و راهروهایی در اطراف تالار مرکزی می باشد . این مسجد در سال 855 توسط شمس الدین محمد تبریزی مرمت شد . با توجه به متون تاریخی ، نقشه بنا و سنگ قبرهایی که در زیر گنبد وجود دارد می‌توان دریافت که آن مقبره در سال های بعد از آن به مسجد تبدیل شده است . گردشگران تور مشهد می توانند از این بنای زیبا دیدن کنند .

آرمگاه امیرغیاث الدین شاه ملک (مسجد هفتاد و دو تن) مشهد


آرامگاه شاعران پارسی گوی خراسانی مشهد

این بنای نمادین در سال 1378 ساخته شده است و به شکل تور کیش استوانه ای می باشد که بر بدنه آن اشعار حکیم توس نوشته شده است . محوطه این بنا در زمینی به وسعت 2000 متر مربع می باشد . و قبر شاعرانی مانند : ذبیح‌ الله صاحبکار (سهی) ، گلچین معانی ، احمد کمال‌پور ، عماد خراسانی و عشرت قهرمان در آن جای گرفته است . گردشگران تور مشهد می توانند از این بنای زیبا دیدن کنند .

آرامگاه شاعران پارسی گوی خراسانی مشهد


مصلی طرق مشهد

مصلی طرق قدیمی ترین نمونه برجای مانده از این بنا در مشهد می باشد که در سال 837 قمری با ترکیب یک ایوان بلند مرکزی و دو ایوانچه طرفین و اتاق‌های گوشواره ساخته شده است . در انتهای ایوان فضای چهار ضلعی گنبدداری وجود دارد که بر تور مشهد شهریور 98 دیوار انتهایی آن محرابی وجود دارد . در ازاره فوقانی ایوان کتیبه های خط ثلث به چشم می خورد و از دیگر تزیینات این بنا می توان به قاب‌ها و کاربندی‌های گچی اشاره کرد . گردشگران تور مشهد از این بنای زیبا دیدن می کنند .

 مصلی طرق مشهد

مصلی طرق مشهد

 

تور کیش

 

تور کیش

 

تور مشهد
  • ۹۸/۰۲/۲۳
  • mali mohamadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی